KANAPES AVGA

FIGOURA

 

header

ΡΥΘΜΟΛΟΓΙΑ

 
Δωρικός ρυθμός. Λιτά, αυστηρά κτίρια με βαριές αναλογίες. Οι κίονες πατούν απευθείας επάνω στην κρηπίδα
(Πηγή: http://users.ach.sch.gr/pchaloul/arhaiki-tehni/dorikos.htm).
Ανωδομή ναού Δωρικού ρυθμού.
(Πηγή: Archaeology & Art: Δωρικός & Ιωνικός Ρυθμός (29/6/08))
Πάνω από το επιστύλιο οι δωρικού ρυθμού ναοί έχουν τρίγλυφα (τρεις γλυπτές κατακόρυφες γραμμές) και ανάμεσά τους μετώπες (τετράγωνες πλάκες με ανάγλυφες παραστάσεις) και πάνω από όλα τριγωνικό αέτωμα με γλυπτά έργα. Εικόνα. Δωρικός ρυθμός. Τα κιονόκρανα είναι απλά χωρίς ιδιαίτερη διακόσμηση
(Πηγή: http://users.ach.sch.gr/pchaloul/arhaiki-tehni/dorikos.htm).
Ανωδομή ναού Ιωνικού ρυθμού.
(Πηγή:Archaeology & Art: Δωρικός & Ιωνικός Ρυθμός (29/6/08).
Κάτοψη του ναού, του περιστύλιου και του περιβόλου του. Λεπτομέρεια του Wide & Kjellberg 1895 (The Kalaureia Research Program, The Swedish Institute at Athens, http://www.kalaureia.org/)
Αναπαράσταση του εξωτερικού δωρικού ρυθμού του κτιρίου Α, Welter 1941 (The Kalaureia Research Program, The Swedish Institute at Athens, http://www.kalaureia.org/)
Η χρυσή τομή εφαρμοσμένη σε όψη οκτάστυλου ναού.
Σκίτσο με θέμα τον ανθρωπομορφισμό στην κλασική τέχνη. Οι αναλογίες αρχιτεκτονικής - γλυπτικής παρέμειναν σταθερές και ο λόγος της κεφαλής προς τη μεγάλη διάμετρο τον κίονα ήταν ίσος με το λόγο του συνολικού ύψους του ανθρώπινου σώματος προς το ύψος του κίονα: α) αρχαϊκός κίονας (ναός Απόλλωνα - Κόρινθος) και αρχαϊκή γλυπτική (κούρος) β) κλασικός κίονας (Παρθενώνας) και Κανόνας του Πολυκλείτου. γ) Ελληνιστικός κίονας (Δήλος) και ο Αποξυόμενος του Λυσίππου.

«Κάθε τέχνη έχει τις ρίζες της στο ανθρώπινο μυαλό, περισσότερο στις αντιδράσεις μας παρά στον ίδιο τον ορατό κόσμο, και ακριβώς επειδή η τέχνη είναι ¨αντιληπτική¨, όλες οι παραστάσεις αναγνωρίζονται από τ